Eiersalade

Het is april! En dat betekent dat het al snel Pasen is. Gezellig ontbijten of brunchen met het gezin, of misschien zelfs met de hele familie. Daar hoort natuurlijk allerlei (homemade) lekkers bij! De komende weken post ik elke zaterdagochtend een lekker recept, om alvast wat inspiratie mee te geven. Vandaag mijn versie van de eiersalade, iets wat natuurlijk niet mag ontbreken tijdens de brunch!

Eiersalade, Pasen, recepten, homemade, koken, notanotherfitgirl, not another fitgirl
Zelfgemaakte eiersalade is bij ons thuis favoriet. Mijn broertje is er zelfs zo gek op dat hij het elke dag wel zou willen eten. Het liefst gemaakt door mijn tante, maar slim als zij is geeft ze haar recept niet vrij. Tijdens verjaardagen bij haar, of etentjes met zijn allen, zet ze haar salade dan ook vaak op tafel. Ik ben zelf aan het experimenteren gegaan en denk dat ik ondertussen in de buurt kom van haar recept. Het geheim? Niet zuinig zijn met de ingrediënten en vooral op gevoel werken. En dus lekker veel proeven tussendoor!

Ingrediënten

3 eierenEiersalade, Pasen, recepten, homemade, koken, notanotherfitgirl, not another fitgirl
3 eetlepels mayonaise
1 theelepel mosterd
bieslook
zout en peper

Bereidingswijze

Kook de eieren tot ze hard zijn. Ik houd meestal een minuut of 7 aan, dan zijn ze nog wat smeuïg. Laat ze schrikken onder de koude kraan en pel ze. Snijdt de eieren fijn, of gebruik een eiersnijder. Doe de gesneden eieren in een kommetje en voeg hier de mayonaise en mosterd aan toe. Roer even door elkaar. Strooi wat bieslook over het eimengsel en breng op smaak met wat zout en peper. Proef even of de verhoudingen naar je zin zijn, anders kun je nog wat mayonaise of mosterd (of beide natuurlijk!) toevoegen. De salade moet niet te nat worden, maar wel smeerbaar zijn.

Wil je wat variatie aanbrengen? Gebruik dan eens peterselie in plaats van bieslook. Ook erg lekker! Voor een slankere versie kun je de mayonaise bijvoorbeeld vervangen door yogonaise.

Welk recept mag tijdens jouw paasdagen niet ontbreken? Laat het me weten!

x Margon

Eiersalade, Pasen, recepten, homemade, koken, notanotherfitgirl, not another fitgirl

Geef een reactie

