Review: Vifit Sport High Protein Recovery Bar

“Run, Recover, Repeat”

Wie de bekende runfluencers op Instagram volgt heeft er al over gehoord; de High Protein producten van Vifit Sport zijn gelanceerd. Vifit is bij het grote publiek bekend door de drinkyoghurt en Goedemorgen!. Vanaf dit jaar maken ze echter een sprong richting de sporters, onder andere door deze High Protein protein producten. Repen, kant-en-klare shakes en poederoplossingen, overal is aan gedacht.

Review, Vifit Sport, eiwitreep, sporten, hardlopen, recovery bars, notanotherfitgirl

Het is waarschijnlijk wel bekend dat je spieren na het sporten extra behoefte hebben aan eiwitten. Het is dan ook het beste om binnen 30 minuten na de inspanning een eiwitrijke ‘snack’ of maaltijd te nemen. Dit helpt je bij het onderhoud en de groei van je spieren. Je lichaam kan per keer maximaal zo’n 20 gram eiwit opnemen. Dit is dan ook de reden dat in alle High Protein producten van Vifit Sport deze hoeveelheid eiwitten is toegevoegd.

Omdat deze productlijn helemaal nieuw is, kreeg je een week de mogelijkheid gratis repen te bestellen. Eentje per huisadres, dus lang leve de familie 😉 Ik heb van elke smaak een reep ontvangen, waardoor ik deze review voor jullie kan schrijven. Ik zag zojuist dat deze actie nu is afgelopen, maar ze zijn nu ook verkrijgbaar bij Kruidvat.

Review, Vifit Sport, eiwitreep, sporten, hardlopen, recovery bars, notanotherfitgirl

Vifit Sport High Protein Recovery Bar

De recovery bars van Vifit Sport zijn verkrijgbaar in drie verschillende smaken; Lemon Yoghurt, Peach Yoghurt en Cranberry. Al deze smaken zijn gehuld in een dun laagje chocolade, met zachte binnenkant en crunchy bolletjes bovenop. Die bolletjes doen denken aan de rijstsnoepjes die je vroeger misschien als kind at. De repen zijn gemaakt met natuurlijke smaakstoffen, zonder toevoeging van conserveringsmiddelen en kunstmatige kleurstoffen. Wat dat betreft scoort deze reep bij mij al punten! Daarnaast zijn er niet alleen eiwitten toegevoegd, maar ook vitamine D, kalium, magnesium en calcium. Een behoorlijk complete reep dus!

Review, Vifit Sport, eiwitreep, sporten, hardlopen, recovery bars, notanotherfitgirl

Lemon Yoghurt

per reep: 208 kcal, 20 gram eiwit, 14 gram suiker

Bij een reep in de smaak Lemon Yoghurt verwacht ik een frisse smaak. Bij het openmaken van de verpakking komt de citroengeur je al tegemoet. De crunch van de bolletjes geeft een prettige tegenhanger van de zachte reep. De smaak doet denken aan lemon cheesecake, en laat ik nou gek zijn op taart!  😉 De smaak blijft na het eten iets hangen, maar dat is niet storend. Een beetje water drinken tijdens/na het eten lost dit al flink op.

Een reep die doet denken aan taart, beter kan toch niet?!

Review, Vifit Sport, eiwitreep, sporten, hardlopen, recovery bars, notanotherfitgirl

Cranberry

per reep: 205 kcal, 20 gram eiwit, 12 gram suiker

De Cranberry reep is er eentje die ik lastig te plaatsen vind. Deze reep is gehuld in een laagje pure chocolade, wat ook het eerste is dat je ruikt en ziet. Mijn eerste indruk is dan ook een chocolade smaak in mijn hand te hebben, dus je mag eerlijk weten dat ik de verpakking nog even heb gecheckt. Bij het eten van de reep valt in eerste instantie vooral de chocoladesmaak op. In de zachte reep zijn geconfijte cranberries verwerkt, en wanneer je daarop bijt proef je de cranberry smaak wel goed. De smaak blijft niet lang hangen, wat ik zelf erg prettig vind.

Ondanks de moeilijk te definiëren smaak in eerste instantie, eet deze reep wel lekker weg. 

Review, Vifit Sport, eiwitreep, sporten, hardlopen, recovery bars, notanotherfitgirl

Peach Yoghurt

per reep: 208 kcal, 20 gram eiwit, 14 gram suiker

Vroeger hadden wij vaak perzikyoghurt als toetje na het avondeten. Het openen van de verpakking doet me daar meteen weer aan terug denken. De reep doet zijn naam dus zeker eer aan! Deze reep is erg zoet, terwijl ik meer van de frisse smaken ben. Van de drie verschillende smaken heb ik bij deze reep de meeste moeite met eten. De smaak blijft erg lang hangen, en het drinken van wat water tijdens/na het eten lost dit niet meteen op. Wel is de crunch van de bolletjes bovenop erg prettig.

Ik ben geen echte zoetekauw, dus deze reep is voor mij iets teveel van het goede. 

De High Protein Recovery Bars kosten € 2,29 en zijn verkijgbaar bij Kruidvat of via de webshop van Vifit Sport zelf.

Heb jij ze al getest? Wat is jouw favoriete smaak?
x Margon

Review, Vifit Sport, eiwitreep, sporten, hardlopen, recovery bars, notanotherfitgirl

8 gedachten over “Review: Vifit Sport High Protein Recovery Bar

Geef een reactie

