Review: Shock Absorber Ultimate Run Bra

De sportbeha. Niet het meest geliefde kledingstuk voor veel dames, wel een heel belangrijke. Een poosje geleden schreef ik een artikel over waarom een sportbeha zo belangrijk is. Daarin noemde ik ook mijn persoonlijke favoriet, de Ultimate Run Bra van Shock Absorber. Vandaag een uitgebreide review van dit model.

Shock Absorber Ultimate Run Bra
De Shock Absorber Ultimate Run Bra is al jaren een van de meest verkochte sportbeha’s en daarnaast meerdere keren uitgeroepen tot Sportbeha van het Jaar. Doordat er gebruik wordt gemaakt van comfortabele en sneldrogende stoffen, irriteert de beha zo min mogelijk tijdens het sporten. Want zeg nou zelf, er is toch niets irritanter dan een sportbeha die niet lekker voelt?

Eigenschappen

De beha is voorzien van het Infinity-8-support systeem.

Je borsten bewegen tijdens het hardlopen omhoog en omlaag, van links naar rechts, maar ook van binnen naar buiten. Deze techniek gaat de achtjes beweging van de borsten tijdens het hardlopen tegen (omhoog, omlaag, links, rechts). Dit doet de beha zonder dat je het gevoel hebt dat je borsten klem zitten, al worden ze wel goed op hun plek gehouden.

Shock Absorber Ultimate Run Bra

Het zachte en naadloze binnenwerk zorgt dat de beha niet schuurt en comfortabel zit.

Doordat er gebruik gemaakt wordt van ademende materialen, blijven je borsten koel en comfortabel tijdens het hardlopen. Natuurlijk zul je blijven transpireren, maar de beha neemt dit goed op en voorkomt (in bijna alle gevallen) schuurplekken.

De beha is voorzien van twee sluitingen.

Door gebruik te maken van twee sluitingen is de Ultimate Run Bra over de gehele achterkant te openen. Geen gedoe met uittrekken dus, de gehele achterkant is te openen. Aantrekken is misschien een dingetje, Marlies Dekkers is er niets bij! Hier zijn trucjes voor en die hebben de meeste mensen zo onder de knie. De dubbele sluiting verdeelt het gewicht van de borsten over de gehele bovenrug, waardoor je minder last zult hebben van druk op de schouders.

Shock Absorber, sportbeha, hardlopen, running, notanotherfitgirl, not another fitgirl, review, S5044, Ultimate Run Bra

De bandjes zijn volledig verstelbaar

Zoals je op bovenstaande foto kunt zien, zijn de bandjes trapsgewijs verstelbaar. Op deze manier schieten ze niet snel los, wat extra zekerheid geeft tijdens het hardlopen. Ook zijn de bandjes wat breder dan bij andere sportbeha’s en gemaakt van een antislip materiaal. De druk wordt zo over een groter gedeelte van je schouder verdeelt, en ze blijven zitten waar dat hoort.

Verkrijgbaar in verschillende kleuren 

De Shock Absorber Ultimate Run is standaard verkrijgbaar in zwart en wit. Deze kleuren zitten in de basiscollectie en zijn het hele jaar door verkrijgbaar. Daarnaast wordt er twee keer per jaar een nieuwe kleurserie gepresenteerd. Voor dit seizoen is dat de combinatie oranje/groen en zwart/groen. Deze beha’s zijn ongeveer een half jaar verkrijgbaar voor ze weer worden afgewisseld. Ga je dus voor kleur, zorg dan dat je er op tijd bij bent!

Shock Absorber, sportbeha, hardlopen, running, notanotherfitgirl, not another fitgirl, review

• Brede maatserie

De basiskleuren van de Ultimate Run Bra zijn verkrijgbaar cup 65A tot en met 85I. Hierbij bieden cup B, C en D een omvang tot 95 en cup E tot 90. Zoals je ziet een behoorlijk brede sizerange en dus voor bijna iedere hardloopster verkrijgbaar. Toch zal niet elke sportwinkel zo’n brede serie hebben hangen. Bij navraag zijn ze vaak wel te bestellen, dus zeker het vragen waard! De seizoenskleuren worden over het algemeen in een minder brede maatserie geleverd, en zijn vaak ook niet na te bestellen.

Wat ik zo fijn vind

Deze sportbeha is vooral mijn favoriet door zijn stevigheid. Ik heb geen grote cup, maar wil wel dat mijn borsten goed beschermd zijn tijdens het hardlopen. Door al dat ‘gehobbel’ is het een van de meest belastende sporten voor je borsten, en kan het dus behoorlijk schade aanrichten. Daarnaast vind ik het ook vreselijk om te zien hoe bij sommige dames de boobies heen en weer vliegen tijdens het rennen. Dat kan toch niet prettig aanvoelen?! Met die dubbele sluiting pak ik nog een extra voordeel mee. Ik ben snel geneigd met kromme rug te lopen als ik moe wordt. Door de extra sluiting tussen de schouderbladen gaat dit niet, en blijf ik dus rechtop lopen. Mooi meegenomen dus! 😉

van longrevalidatie naar halve marathon, revalidatie, harldopen, trainen, longvliesontsteking, not another fitgirl, notanotherfitgirl, Shock Absorber

Het aantrekken is en blijft voor sommige dames een dingetje. Zoals ik hierboven al schreef; de beha’s van Marlies Dekkers zijn er niets bij! Ik doe de onderste sluiting dicht om mijn middel, net als bij een normale beha. Als ik de beha dan aan heb doe ik de bovenste sluiting vast. Door je duimen onder de schouderbandjes te zetten en deze iets omhoog te trekken, kun je hier over het algemeen prima bij. Een andere, veelgehoorde manier is de bovenste sluiting vast te laten zitten, de beha over het hoofd aan te doen en dan de rugsluiting achterop vast te maken.

Wat is jouw favoriete sportbeha? En vooral, waarom die? Laat het me weten!

x Margon

2 gedachten over “Review: Shock Absorber Ultimate Run Bra

  1. Ik heb er eentje van de Hema. Ik heb ook niet zulke grote cups, dus deze voldoet. En hij heeft achter een sluiting. Ik wil geen sportbh die alleen over mijn hoofd uit en aan kan. Dat vind ik altijd zo’n gevecht.

    Like

Geef een reactie

