Boekenwurm alert! Gelezen okt/nov ’18

Jullie kennen mij vooral als sporter, met al mijn hardloopavonturen en -struggles. Maar daarnaast durg ik mezelf ook best een boekenwurm te noemen. Al van kleins af aan ben ik gek op lezen. Vroeger kon je me dan ook uittekenen met een boek op de bank of, mijn favoriete plekje in de winter, zittend op de grond met mijn rug tegen de warme kachel. Heerlijk om even te kunnen ‘ontsnappen’ en me in te leven in de avonturen uit het boek. Wekelijks was ik in de bieb te vinden, ik had op mijn elfde al de hele jeugdafdeling uitgelezen en kon zeer chagrijnig worden als het volgende boek uit ‘mijn’ serie uitgeleend was of nog niet in de collectie van de bieb was opgenomen.

Nog steeds lees ik graag, al merk ik dat er wel een en ander veranderd is sinds vroeger. Als klein meisje kon je rustig een bom naast me af laten gaan, ik zou er niets van gemerkt hebben. Zo enorm ging ik op in het avontuur uit het boek. Nu merk ik dat dat me niet meer lukt, al vind ik het nog steeds heerlijk om met een grote kop thee, dekentje en een goed boek op de bank te ploffen en even niet in het ‘nu’ te zijn. Proberen te ontsnappen naar de fantasiewereld waar het boek je in mee neemt.

lezen, reading, book, booklover, boekenwurm, boekenliefhebber, gek op lezen, boekentip, gelezen, kobo, ereader, ebook

Vroeger was ik gek op Pietje Bell, de Kameleon, Snelle Jelle, Floortje en de ‘Hoe overleef ik…’ series. Ook heb ik alle boeken van Carry Slee, Jacques Vriens en Roald Dahl meerdere keren gelezen. Daarna kwamen de Harry Potter boeken en de Baantjer serie. Ik denk dat dat het moment is geweest waarop mijn liefde voor magie en spannende boeken is begonnen. Daarna las ik vooral thrillers van bijvoorbeeld Dan Brown, Steve Berry of Jussi Adler Olsen. Boeken met een spannend verhaal, maar ook onderdelen die uit de echte geschiedenis komen. Boeken waar je dus stiekem nog iets van opsteekt ook. Tegenwoordig wissel ik dat soort verhalen vaak af met wat meer ‘feelgood’ boeken, die gewoon lekker makkelijk weglezen zonder dat je je koppie erbij hoef te houden.

Dit jaar heb ik voor mijn verjaardag een e-reader gekregen van Ronald. Hoewel ik jaren heb geroepen alleen echte boeken te willen lezen, was dat niet altijd handig. Nog steeds word ik enorm blij van de geur van een nieuw boek (boekenwurm of boekennerd, you name it ;-)) en vind ik het heerlijk een boek fysiek vast te kunnen houden. Met mijn leestempo heb je echter behoorlijk wat boeken nodig wanneer je op vakantie gaat en dat is qua gewicht vaak best een uitdaging. Ideaal dus dat je met een e-reader heel veel boeken mee kunt nemen in zo’n klein apparaatje.

lezen, reading, book, booklover, boekenwurm, boekenliefhebber, gek op lezen, boekentip, gelezen, kobo, ereader, ebook

Waar ik ga, gaat mijn e-reader, zodat ik altijd even kan lezen als ik tijd over heb. Of wanneer mijn hoofd zo vol zit, dat ik echt even tot rust moet komen. Een goed boek helpt me daar vaak bij. Vandaar dus ook dat ik momenteel, terwijl ik midden in een burnout zit, erg veel lees. De boeken die ik afgelopen maanden heb gelezen zijn een stuk eenvoudiger dan mijn favoriete stijl, omdat ik op dit moment nu eenmaal niet zulke zware/moeilijke informatie kan verwerken. Heerlijk om dan een lekker feelgood boek weg te lezen!

Oktober 2018

Harry Potter en de orde van de feniks – J.K. Rowling
Harry Potter en de halfbloed prins – J.K. Rowling
Harry Potter en de relieken van de dood – J.K. Rowling
Beter – Maarten van der Weijden
#laatstevlog – Carry Slee
Het meisje in de trein – Paula Hawkins

lezen, reading, book, booklover, boekenwurm, boekenliefhebber, gek op lezen, boekentip, gelezen, kobo, ereader, ebook

November 2018

Zwaar verliefd – Chantal van Gastel
On top – Anna Nooshin
Leer van Fred – Fred van Leer
Leven zonder filter – Fleur van Groningen
Running like a girl – Alexandra Heminsley
Aan alle jongens van wie ik hield – Jenny Han

lezen, reading, book, booklover, boekenwurm, boekenliefhebber, gek op lezen, boekentip, gelezen, kobo, ereader, ebook

Wat is jouw favoriete boek? En welk boek zou je mij absoluut aanraden om nog eens te lezen?

x Margon

Een gedachte over “Boekenwurm alert! Gelezen okt/nov ’18

Plaats een reactie